Första dagen

Har inte varit en stund över den senaste tiden. Men i onsdags så kom vi hem efter en veckas semester. Vi har haft det helt underbart! Saknar lite sömn, men vi har sett fantastiska platser. Älskar Norge! Och fjällen och naturen runt om kring oss. Börjar med att lägga upp första dagen på vår resa. Vi åkte från lycksele på tisdag morgon och stannade vid gränsen ovanför Arjeplog på en rastplats och sov.

Kaoset kvällen innan vi åkte.. Var SÅ äckligt trött samtidigt som jag skulle försöka organisera allt och packa..
Sorsele
Första stoppet blev en rastplats som vid Vindelälven precis utanför Sorsele. Har sovit på exakt samma plats med exakt samma husvagn väldigt många gånger som barn. Blev väldigt speciellt och väldigt roligt att få tillbaka en massa minnen!
Vi hade ju turen att få låna min pappas nya bil och min farmor och farfars husvagn. Så praktiskt det var, vi fick plats med allt och lite till.
Sista bilden som Emmetts gröna viking skor är med på. De försvann någon gång under den här dagen fram till första campingen i Norge, troligtvis på denna rastplats? Är lite bitter över det fortfarande, de var verkligen superbra och fina skor!
Så många stenar jag och mina syskon har kastar just här..
Grillade lite korv till lunch. Sen åkte vi vidare..
Första natten spenderades här, vid gränsen på en rastplats.
Efter middagen gick vi på en fjällpromenad.
Alla nöjda och glada!
Vi fyllde vattenflaskorna och badade fötterna i det klara och goda vattnet innan vi gick tillbaka för att sova.

Mer bilder en annan dag ;)